Realistisk 2019

Du har hørt det før. Det er nytt år og nye sjanser. Sett deg mål. Skriv de ned. Tipsene er mange og utallige for hvordan DU kan bli en bedre versjon av det du har vært. Sannheten er; så godt som alle setter seg hårete mål på nyttårsaften, og så godt som alle klarer ikke å oppnå disse. Noe som igjen fører til misnøye med deg selv og omverdenen. Hva om vi setter oss litt mer realistiske mål i år? Hva om DU blir ærlig med deg selv?

Ofte er det mål om trening og endring av vekt som står høyt hos mange.
For det første, så er det lite sannsynlig at du kommer til å bli en atletisk havgud eller gudinne dersom du ikke allerede har vært det over flere år. Det du må gjøre er å virkelig bli ærlig med deg selv! HVOR SANNSYNLIG ER DET AT DU KOMMER TIL Å LEGGE NED JOBBEN SOM KREVES FOR Å OPPNÅ MÅLET DITT?

Det er det store spørsmålet.

Skriv først opp hvilke mål du har. Deretter skriver du opp hva det vil KREVE AV DEG iløpet av dette året, for å oppnå dette. Hvor mye tid og krefter vil det ta? Legg det til i din hverdag. Deretter drøfter du med deg selv, er det virkelig noe jeg vil bruke tiden min på? Og er det verdt det?

Hvis du har vekt og helseproblemer, og ditt mål er å bli i bedre form og få en helsegevinst av dette, så er det klart at det er verdt det! Men det må passe inn i din hverdag og du må ha realistiske forventninger til både veien mot målet og resultatet.

Mitt beste tips er å stå opp 30 minutter tidligere enn du bruker, og bruke de 30 minuttene til å nå målet ditt.
Det skal jeg gjøre!

Vær ærlig.