Maten og Naturen

Sommer = Sykkel

Sommer = Sykkel

Sykkelfeberen herjer i hele landet. Det arrangeres «tourer» overalt, og mange investerer dyrt og hellig i sporten. Enten du driver med sykling på toppnivå eller kun sykler til og fra jobb er det en kjempefin form for trening!Om du ikke vil eller kan investere i den dyreste sykkelen og utstyret betyr det ikke at du kan ha god nytte av sykling. Sykling er en aktivitet som gir veldig bra kondisjonstrening og stiller størst krav til beinmuskulaturen. Det er en effektiv trening og du legger opp turen ut fra dine egne krav og ferdigheter. Dersom du sliter med f.eks belastningsskader i knær, er sykling en fin restitusjonstrening og oppbyggende for muskulatur rundt knærne.

Småtips

  • Sykle til og fra jobb om du har mulighet
  • Sykle til og fra butikken
  • Avtal med en venn om å sykle sammen
  • Legg opp en rute med en distanse du føler du behersker, og ta tiden, gjenta ruten etter en måndes tid for å se om formen har bedret seg
  • Om du har terrengsykkel finnes det mange stier i skog og mark du kan utforske
  • Om du ikke driver med sykling som sport, så la syklingen være en «lavterskel»-aktivitet for deg. Ikke la det bli et ork.
  • Kle deg godt etter været, og ta med en ekstra jakke i tilfelle

 

 

 



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *